diumenge, 24 de maig del 2009

Facebook

Es increïble com va canviant el món. Ara ja podríem establir una divisió dintre dels països desenvolupats entre les persones que tenen Facebook i les que no.

Jo particularment encara no estic enregistrada però cada dia veig més la necessitat d'incriure'm. Tothom parla dels missatges que s'han deixat al mur, de les últimes fotografies que ha publicat no se qui, o de la trobada que va poder fer amb els seus companys d'escola que no veia feia dècades. Són moltes les possibilitats que ofereix quest espai i que atrauen a la gent ha formar-hi part.

Tot i així, jo critico dues coses, la primera seria que tothom té dret a veure els amics dels qui té agregat ¿I si a mi no m'interessa que es coneguin els meus contactes? aquesta seria la principal raó per la qual jo no estic encara dintre de la gran comunitat. La segona es que es dóna una diferència entre classes perquè la gent coneguda té una atenció especial en un apartat exclusiu de personatges públics, per tant aquí hi hauria una falta d'igualtat.

A part, també un altre crítica important senyalada a l'exposició amb la que jo estic d'acord seria la falta de privacitat que té. El poc que hi ha perquè tu puguis gaudir del dret a la privacitat hi figura en una lletra tan petita que resulta francament difícil aconseguir gosar-hi. A més per molt que decideixis borrarte les teves dades romandren per sempre a la xarxa.

Espero que en el futur puguin superar-se molts d'aquest contratemps que jo indico.

Si abans triomfava al fotolog i el Messenger era ja quasi història, en poc més d'un any el Facebook s'ha menjat la xarxa, el meu dubte passa ara per si facebook millorarà les condicions i continuarà triomfant o sortirà una nova era amb un altre producte que encara permeti moltes més possibilitats.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada